Česko Krupka :: 2022 - stáž pracovníkov v potravinárstve
Výsledky výberového konania Česko - Nestlé
Na odbornú stáž do Nestlé - Krupka, Česká republika sa mohli prihlásiť študenti učebného odboru pracovník v potravinárstve do 27.09. 2022.
Celkovo sa prihlásilo 16 žiakov, z ktorých následne na výberovom konaní, uskutočnenom dňa 30. 9. 2022, bolo odbornou komisiou zloženou z koordinátorky projektu, vedenia školy, odborných učiteľov a hlavného manažéra duálneho vzdelávania firmy Nestlé vybraných 6 žiakov z tried: II.A, III.A. Títo žiaci sa v termíne od 09. 10. 2022 do 28.10. 2022 zúčastnia odbornej stáže v závode Nestlé - Krupka zameraného na výrobu mrazených a vegánskych potravín. Stáže sa spolu so žiakmi zúčastní aj ich majsterka Mária Mokrá.
Projektu sa zúčastnia nasledovní žiaci:
Adam Antal
Ján Bagin
Terézia Vážanová
Adam Štípala
Erika Ragulíková
Dominika Vachová
Ing. Jana Sudrová, koordinátorka projektov
Pozdrav z Krupky
Žiaci druhého a tretieho ročníka odboru Pracovník v potravinárstve v systéme duálneho vzdelávania vo firme Nestlé Slovensko, Prievidza odcestovali v rámci projektu Erasmus+ do závodu v západných Čechách spoločnosti Nestlé v Krupke.
Šesť žiakov za účastí zamestnancov školy Bc. Márie Mokrej – účastníčky projektu a sprevádzajúcej Mgr. Márie Konečnej sa vydali 10.10. 2022 na dobrodružnú cestu vlakom za poznaním nových technológií, získaní pracovných zručností, kde sa oboznámili s novými výrobnými postupmi, ktorých výsledkom bol vegánsky alebo vegetariánsky produkt. Tieto výrobky sú distribuované po celom svete.
Počas stáže žiaci absolvovali rôzne odborné školenia, zúčastnili sa prezentácie na vývojovom oddelení, oboznámili sa s plánovaním, ktoré bolo spojené s degustáciou hotového pokrmu, absolvovali výklad v rámci odpadového hospodárstva, prezreli si sklady surovín, kde dostali informácie aj v rámci zásobovania sa surovinami, prezreli si aj mraziarenské boxy a oboznámili sa s expedíciou na trh. Počas stáže sme za novými poznatkami cestovali aj do hlavého mesta Prahy, kde má svoju centrálu spoločnosť Nestlé. Toto stretnutie bolo pre nás všetkých veľmi poučné a motivačné. Žiaci si rozšírili povedomie o značkách, podnikaní a možnostiach kariérneho rozvoja do ďalšej práce v oblasti osobného a odborného rozvoja. Cieľom tohto stretnutia bolo sa oboznámiť s hodnotami spoločnosti, ako sa firma zaväzuje ponúkať potraviny, ktoré sú nielen chutné, zdravšie, ale aj také, ktoré sú šetrnejšie k životnému prostrediu a klimatickým podmienkam.
Okrem odbornosti žiaci v rámci projektu spoznávali kultúrne a historické pamiatky mesta Teplice. Vyskúšali rôzne gastronomické špeciality českej, talianskej, indickej kuchyne. So žiakmi sme navštívili:
Teplice–hrad Doubravka, rozhľadňa, rádioamatéri,
hrad v Krupke–zrúcanina gotického hradu, od r. 1964 kultúrna pamiatka, mesto Krupka je zapísaná v svetovom dedičstve UNESCO,
Komaří vížka – je hrebeň Krušných hôr, kultúrna pamiatka od r. 2013, sedačková lanovka
Tiské stěny „České Švýcarsko“- skalnaté mesto, chránená krajinná oblasť Labské pískovce,
Krušnohorské divadlo – koncert Adam Ďurica,
Karlove Vary – návšteva kúpeľného mesta, známe sú svojím sklárskym a potravinárskym priemyslom, kde sme navštívili múzeum Becherovky,
Praha–pamiatky Staroměstské námestie – Orloj, Karlov most, Václavské námestie, koncert Godzone,
rôzne voľnočasové aktivity a spoločenské hry napr. aquapark, termálium, basketbal, bowling, scrabble...
Počas presunov autobusom, vlakom, metrom, električkou si žiaci rozšírili možnosti orientácie a presunov, pracovali s mapou, oboznámili sa s novými aplikáciami cestovania v mobiloch.
Záverečná prezentácia
Projekt Erasmus+ bol ukončený vytvorením prezentácie celého pobytu v Čechách od pracovných povinností až po voľnočasové aktivity, ktoré žiaci spoločne ústne odprezentovali vo forme flipchartu doložené fotodokumentáciou.
Prezentácia sa uskutočnila v troch termínoch pre vedenie spoločnosti Nestlé v Čechách aj na Slovensku, riaditeľstvo SOŠOaS PD, odborných pedagogických zamestnancov a žiakov potravinárskeho odboru.
Dokumenty na stiahnutie
- Prihláška Krupka | PDF (170,73 kB)