Školenie členov ŽŠR
Dňa 04.02.2020 sa v priestoroch SOŠOaS, Nábr. J. Kalinčiaka 1 v Prievidzi konalo školenie členov žiackej školskej rady. Školenie realizoval pán Filip Pastorek a rozdelené bolo do dvoch tematických oblastí. V prvej časti sa venoval efektívnej komunikácii a v druhej projektovému manažmentu.
Pán Pastorek vhodne prepájal prednáškovú časť, v ktorej sa členovia našej žiackej rady dozvedeli zaujímavé a užitočné informácie s interaktívnym zapájaním členov.
V rámci efektívnej komunikácie sa účastníci oboznámili s rôznymi rolami komunikátorov, identifikovali svoju rolu ako komunikátora a naučili sa identifikovať roly ostatných účastníkov komunikácie i to, ako prispôsobiť komunikáciu, aby bola efektívne. Následne si vyskúšali rôzne komunikačné situácie.
V druhej časti – projektový manažment – sa zamerali na tri východiskové časti projektovej práce. Pozreli sa na problém, ktorý sa má v rámci projektu riešiť; oboznámili sa s technikou mapy mysle; a podrobne sa pozreli na účastníkov projektu. Tu sa oboznámili s rôznymi typmi ľudí – koordinátor, zdrojár, analytik, humanizátor, inovátor, pracant a konceptor. V praktickej časti sa pokúsili identifikovať, aký typ sú oni samotní a aký typ sú ostatní členovia. Pochopili, že každý vníma prácu inak – niekto riadi a usmerňuje, iný hľadá informácie, ďalší produkuje nové nápady, niekto dôsledne spracováva pridelenú úlohu, niekto dohliada na proces a pod. Naučili sa, že na dosiahnutie spolupráce v rámci tímovej práce je dôležité zistiť, kto je aký typ, teda aký môže mať prínos pre spoluprácu a ako túto spoluprácu a komunikáciu podporiť.
Školenie členov žiackej školskej rady bolo veľmi podnetné a inšpiratívne. Touto cestou sa chceme poďakovať pánovi Pastorekovi a tešíme na prípadnú ďalšiu spoluprácu.
A. Krajčovičová
koordinátorka ŽŠR
Fotogaléria
Kalendár podujatí
Po | Ut | St | Št | Pi | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 |
|
14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 |